27 maja 2014

Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai!

Tytul oryginalny: Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai.
Tytuł polski: Brak
Studio: A-1 Pictures
Gatunek: Anime, Dramat 





Patrząc na tytuł można pomyśleć: że co? Kto był na tyle szalony, żeby tak nazwać jakiekolwiek anime. Cóż, właśnie ten tytuł przykuł moją uwagę i to dzięki niemu obejrzałam to anime. Jest to opowieść o grupie przyjaciół. W dzieciństwie byli nierozłączni, spędzali razem czas. Pewnego dnia padło niefortunne pytanie, które zmieniło wszystko. Krótko po tym jedna z członkiń grupy, Menma, zmarła. Paczka rozpadła się, dawni przyjaciele przestali się do siebie odzywać, wręcz udawali, że się nie znają. Jakiś czas po tym do Jinty, chłopca będącego buntownikiem - ale pod tą postawą kryjącego żal, smutek i poczucie winy po śmierci swojej dawnej przyjaciółki - przychodzi duch i prosi go o spełnienie życzenia. Jak się domyślacie tym duchem jest Menma. Chłopak zgadza się, uświadamiając sobie, że sam nie da rady. Zwraca się o pomoc do swoich dawnych przyjaciół, jednak nie wszyscy mu wierzą, dodatkowo każdy ma jakiś powód, który nie pozwolić Menmie odejść. Seria ciekawa, ale nie zachwycająca. Obejrzałam, drugi raz bym nie wróciła do tego tytułu. Szczerze mówiąc anime ratuje ostatni odcinek. Wylałam na nim potok łez. Szczególnie na pamiętnej scenie zabawy w chowanego. Gdy padły słowa: "Menma... Znaleźliśmy Cię." szlochałam jak wariatka.  Jeden z najbardziej wzruszających momentów jakie w życiu widziałam. Co do reszty anime... Postacie były takie sobie, trochę przerysowane, jakby mało realne, przynajmniej dla mnie. Szczególnie Menma działała mi na nerwy- nastolatka z mentalnością dziecka. Muzyka- nie pamiętam jaka była w tym anime, więc to mówi samo za siebie. Kreska była nie najgorsza, szczególnie tło było doskonale dopracowane. Jedynie mogło denerwować to włosy postaci- były tak nienaturalnie, że aż rażące. Anime szczerze mówiąc miało wielkie szanse na wybitność, ale zmarnowało je bardzo szybko. Powiem tak, nie polecam jakoś szczególnie mocno, ale jeśli się nudzicie, nie macie jakiegoś ciekawego tytułu na oku, możecie je obejrzeć.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wyraź swoją opinię!:)