28 maja 2014

Przyczajony tygrys, ukryty smok!

Tytuł oryginalny: Wo hu cang long

Tytuł polski: Przyczajony tygrys, ukryty smok
Reżyser: Ang Lee
Gatunek: Przygodowy



Chyba pierwszy chiński film, który obejrzałam. Kiedy pierwszy raz widziałam tę produkcję, zawładnęła mną, byłam nią niesamowicie zauroczona. Później zobaczyłam inne chińskie filmy, choćby nawet Hero i trochę zmieniłam zdanie. Sentyment jednak nadal pozostał. Nie chcę nikogo zniechęcać do filmu- jest ciekawy i to prawdziwa klasyka gatunku.
Pewien wojownik- Li Mu Bai bardzo przeżył śmierć swojego mistrza i chce go pomścić. W tym celu tropi jego zabójczynię- Nefrytową Lisicę. Chce ją zabić mieczem zwanym 'Zielone Fatum'. Kończy się to niepowodzeniem. Dlatego też postanawia oddać miecz osobie, której ufa i którą darzy szacunkiem. Wyrusza w podróż za towarzysza mając Yu Shu Lien. Kocha ją z wzajemnością, ale oboje wstydzą się do tego przyznać. Wkrótce docierają do celu, ale niedługo później miecz zostaje skradziony. Li postanawia go odzyskać.
Film obejrzałam niezwykle dawno i nie pamiętam z niego wszystkiego. Szczerze mówiąc ogólny zarys fabuły znałam, ale musiałam sobie przypomnieć imiona bohaterów. Dlatego też nie będę pisać za dużo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wyraź swoją opinię!:)